Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεινόμενη ανάρτηση

"Φεύγω από εδώ " - Προφητεία της Παναγίας Βασίλισσας

Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε:  « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν» ('Αποκ. ΙΒ' 9). Στην πάλη του με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθείας. «Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του. Από τότε, ό «όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια θα γίνεται στον κόσμο, θα

Γιατί θυμιάζουν οἱ μοναχοὶ στὶς ἀκολουθίες;

  Στὴν ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου ψάλεται ὁ Πολυέλαιος «Δοῦλοι Κύριον» ἔρρυθμα γιὰ νὰ  ταιριάζει ἡ ψαλμωδία μὲ τὴν κίνηση τοῦ κατζίου,τοῦ θυμιατοῦ μὲ τὸ ὁποῖο θυμιάζουν οἱ μοναχοί που ἔχουν τὸ διακόνημα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ.
Τὸ κατζίο εἶναι φορητὸ καὶ χρησιμοποιεῖται στὶς λατρευτικὲς συνάξεις ἐντός του ναοῦ ὅταν ψάλλονται ὕμνοι ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἢ ἀναγινώσκονται οἱ Μεγάλες Ὧρες.  Είναι μεταλλικὸ μὲ μακριὰ χειρολαβὴ καὶ κουδούνια, τὰ ὁποῖα συμβολίζουν τὰ βήματα τοῦ Θεοῦ στὸν Παράδεισο καὶ προτρέπουν τοὺς μοναχοὺς σὲ ἐγρήγορση :”’Καὶ ἄκουσαν τὴ φωνὴ τοῦ Κυρίου τοῦ Θεοῦ, νὰ περπατάει στὸν παράδεισο πρὸς τὸ δειλινὸ” (Παλαιὰ Διαθήκη Γένεση Κέφ. 3, Στίχος 8..
Ὅταν οἱ ἐκκλησιαστικοὶ θυμιάζουν μὲ τὸ κατζίο φέρουν στὸν ὦμο τοὺς ἕνα τετράγωνο ὕφασμα ποὺ λέγεται ”ἀήρ” ΄ συνήθως εἶναι χρυσοποίκιλτο καὶ δηλώνει τὸ ἀγγελικὸ τάγμα ποὺ ἐξέπεσε ἀπὸ τὴ πατρώα δόξα καὶ ποὺ ἀντικαταστάθηκε ἀπὸ τοὺς μοναχούς. Ο ἐκκλησιαστικὸς λοιπὸν κρατᾶ τὸ κατζίο μὲ τὸ ”χειρομανδήλιον”, τὸ ὁποῖο εἶναι μικρότερο ἀπὸ τὸν ”ἀέρα”. Ο συμβολισμὸς τοῦ ἀπορρέει ἀπὸ τὴν ἀπάντηση τοῦ Ἀναστημένου Κυρίου ”μὴ μοῦ ἀπτου” (μὴν μὲ ἀγγίζεις), στὴν Μαρία τὴν μυροφόρο, ὅταν αὐτὴ ἀπὸ τὴν χαρὰ τῆς ἤθελε νὰ Τὸν ἀγγίξει. (Κατὰ Ἰωάννη Κέφ. 20, Στίχος 17..)


Ἐπειδὴ τὸ θυμιατήριο συμβολίζει τὶς δύο φύσεις, ἀνθρώπινη καὶ θεϊκή, καὶ τὶς τρεῖς ὑποστάσεις Πατήρ, Υἱὸς καὶ Ἅγιο Πνεύμα  καὶ ἐπειδὴ ὁ ἐκκλησιαστικὸς δὲν ἔχει ἱεροσύνη, πιάνει τὸ κατζίο μὲ τὸ ”χειρομάνδηλο” ἀπὸ εὐλάβεια καὶ σεμνότητα.

Δείτε Επίσης...

by click4money