Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεινόμενη ανάρτηση

"Φεύγω από εδώ " - Προφητεία της Παναγίας Βασίλισσας

Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε:  « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν» ('Αποκ. ΙΒ' 9). Στην πάλη του με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθείας. «Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του. Από τότε, ό «όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια θα γίνεται στον κόσμο, θα

16 ΝΟΕΜΒΡΡΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ: "ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΤΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑ ΚΑΤΕΤΡΟΠΩΣΕ ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ!"

«Σῴζεις, Ἰησοῦ καὶ τελώνας· σοὶ χάρις». Οὕτω βοᾷ Ματθαῖος 
ἐκ πυρὸς μέσου.

Ὁ Εὐαγγελιστής Ματθαῖος ὁ πρώην τελώνης (16/11), στό κατά Μᾶρκον ὀνομάζεται «Λευί ὁ τοῦ Ἀλφαίου» (Μάρκ. β’ 14) καί ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς τόν ὀνομάζει «Λευί» (Λκ ε’ 27).Τό ὄνομα Ματθαῖος τό ὁποῖον ἔλαβε μετά τήν κλήση του ἀπό τόν Κύριον, σημαίνει δῶρο τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἴδιος ὁ Εὐαγγελιστής Ματθαῖος ἀναφέρει αὐτολεξί ὅτι ὁ Κύριος «εἶδεν ἄνθρωπον καθήμενον ἐπί τό τελώνιον, λεγόμενον Ματθαῖον» (Μτθ. θ’ 9). Με ταπείνωση, δεν αρνείται την προηγούμενη ζωή του ο Απόστολος και Ευαγγελιστής και ομολογεί την αλλαγή μετά την κλήση του από τον Χριστόν. Κατοικούσε στην Καπερναούμ, εγνώριζε την αραμαϊκή και την ελληνικήν. Όταν τον εκάλεσε ο Κύριος λέγοντάς του «ακολούθει μοι», υπήκουσεν εγκαταλείποντας τα πάντα! Ανήκε στην τάξη των τελωνών, τους οποίους επλησίαζε ο Κύριος και οι Φαρισαίοι Τον χαρακτήριζαν «φίλο των τελωνών» (Λουκ. ζ’ 35).

Ο Κλήμης Αλεξανδρεύς μας πληροφορεί για την αυστηρή ασκητική ζωή του: «Ματθαίος μεν ουν απόστολος σπερμάτων και ακροδρύων και λαχάνων άνευ κρεών μετελάμβανεν», δηλαδή έτρωγε καρπούς και λαχανικά, απέχοντας από την κρεωφαγία.

Ο Κλήμης, ο Ευσέβιος και ο Ειρηναίος αναφέρουν ότι μετά την Ανάστασιν ο Ματθαίος κηρύττει επί οκταετίαν. Μεταξύ 60 και 66 έγραψε το πρώτο κατά σειράν Ευαγγέλιο στην αραμαϊκή γλώσσα, το οποίο μεταφράσθηκε αργότερα στην ελληνική. Στις σελίδες του περιλαμβάνονται οι αφηγήσεις για την ζωή του Κυρίου και η Διδασκαλία Του. «Το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον προς Ιουδαίους εγράφη» αναφέρει πρώτος ο Ειρηναίος, εννοώντας εκείνους που έγιναν Χριστιανοί. Ο Ευαγγελιστής αρχίζει με την Γέννηση του Κυρίου. Εκλέγει κύρια γεγονότα της ζωής του Χριστού, συλλέγει λόγους Του. Όλα ανταποκρίνονται στην απόδειξη της θέσεως ότι ο Χριστός είναι ο Μεσσίας που είχε προαναγγελθεί. Με την παράθεση των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης, φανερώνει ότι εξεπληρώθησαν εις το Πρόσωπον του Κυρίου.

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει για το τέλος του Ευαγγελιστού: «Ύστερον ετελειώθει δια του πυρός υπό των απίστων…». Αυτό φανερώνει το δίστιχο του Συναξαριστού: «Σῴζεις, Ἰησοῦ καὶ τελώνας· σοὶ χάρις Οὕτω βοᾷ Ματθαῖος ἐκ πυρὸς μέσου», δηλαδή σώζεις, Ιησού και τελώνας εις Εσένα ανήκει η Χάρις. Έτσι φωνάζει ο Ματθαίος ευρισκόμενος εις το μέσον της φωτιάς.

Τι δύναμη, φίλες και φίλοι, έχει ο λόγος τού Λόγου!.. Τον πήρε χώμα και τον έκανε χρυσόν. Αλλά και τί καρδιά και τί θέλησιν είχε ο Ματθαίος. Αμέσως τα άφησε όλα. Η μετάνοιά του τον πήρε από τα βάθη και τον ανέβασε στην κορυφή της αρετής. Δεν μετάνιωσε απλώς ούτε έκλαψε μόνο για τις αμαρτίες του, όπως ο άλλος ο τελώνης που προσευχόταν στο ναό μαζί με τον φαρισαίον, αλλά προχώρησε στην εφαρμογή του ψαλμικού «Διδάξω ανόμους τας οδούς σου και ασεβείς επί σε επιστρέψουσι». Διότι κύριο συστατικό της μετανοίας είναι και η ιεραποστολή σ’ αυτούς που παραμένουν στην ανομία.

Κανείς ας μην απελπίζεται για την σωτηρία του. Η πονηρία, η κακία, η διαφθορά δεν είναι κάτι το φυσικό στον άνθρωπον. Έχουμε προικισθεί και τιμηθεί με το αυτεξούσιον! Λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος· «Είσαι άρπαξ ωσάν τον Ματθαίον, ημπορείς να γίνης Ευαγγελιστής! Είσαι διώκτης της Εκκλησίας ωσάν τον Παύλον, ημπορείς να γίνης Απόστολος. Είσαι ληστής ωσάν αυτόν που σταυρώθηκε δίπλα στον Χριστόν, ημπορείς να κατακτήσης τον παράδεισον! Είσαι μάγος, μπορείς να προσκυνήσης τον Κύριον! Είσαι φονεύς και μοιχός ωσάν τον Δαυίδ, ημπορείς να μετανοήσης και να γίνης ο καλύτερος φίλος του Θεού. Είσαι αρνητής του Χριστού όπως ο Πέτρος, ημπορείς να γίνης ομολογητής, απόστολος και μάρτυρας»!

Δεν υπάρχει αμαρτία που να μη την σβήνει η μετάνοια, πλην της αμετανοησίας ασφαλώς. Γι’ αυτό και μεγάλοι αμαρτωλοί έγιναν μεγάλοι άγιοι. Διότι όπως η φωτιά πέφτει στα αγκάθια και τα καίει, έτσι και η χάρις του Θεού καίει τις αμαρτίες μας με το πυρ της μετανοίας. Ο Θεός που μας εδημιούργησεν εκ του μηδενός, Εκείνος μπορεί να μας αναπλάση και ψυχικά και να μας κάμη αγίους. Από το ναδίρ της αμαρτίας, μπορεί να μας φέρη στο ζενίθ της αρετής. Εμείς που είμαστε ατελείς, παίρνουμε τα άγρια δένδρα τα εμβολιάζουμε και τα μετατρέπουμε σε οπωροφόρα. Πολύ περισσότερον ο Θεός έχει την δύναμη να εμβολιάση την διεφθαρμένη προσωπικότητα και να την κάμη αγίαν!..

Σχόλια

Δείτε Επίσης...

by click4money