Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...
Βοηθήστε κι εσείς τους ασθενείς γύρω σας στέλνοντας στο e-mail: - s.orthodoxias1@gmail.com - ή συμπληρώνοντας στην φόρμα επικοινωνίας, τα ονόματα ασθενών και σημειώστε και την ασθένειά τους, προκειμένου να τους μνημονεύουμε στις Ιερές Ακολουθίες και Παρακλήσεις της Παναγίας μας... γίνε κι εσύ ένας κρίκος της ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ!!!

Προτεινόμενη ανάρτηση

"Φεύγω από εδώ " - Προφητεία της Παναγίας Βασίλισσας

Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε:  « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν» ('Αποκ. ΙΒ' 9). Στην πάλη του με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθείας. «Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του. Από τότε, ό «όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια θα γίνεται στον κόσμο, θα

Συνομιλία με τον Καρεώτη Γέροντα Ιερόθεο (†25 Απριλίου 2015)

Γέροντα Ιερόθεε, έχετε πολλά έτη στο Άγιον Όρος;
- Έχω την εντύπωση ότι ήλθα εχθές το βράδυ.
- Τι ήταν αυτό που σας ήλκυσε εδώ;
- Η ειρήνη που μου έλειπε.
- Μετά την τόση παραμονή σας εδώ, τι θα είχατε να μας πείτε;
- Θα ήθελα ν’ αρχίσω ξανά την καλογερική ζωή.
- Βλέπετε μεγάλη τη διαφορά από τότε που ήλθατε στο Άγιον Όρος;
- Πολύ μεγάλη, πάτερ. Ύστερα από τριάντα χρόνια, που εγώ ήμουν παιδί κι εγήρασα, η διαφορά είναι μεγάλη, γιατί το Όρος το βλέπω από μια άλλη ηλικία. Επιπλέον έχει οπωσδήποτε προσλάβει μεγάλη την αλλοίωση με την είσοδο των τηλεπικοινωνιακών και άλλων μέσων και το πνεύμα του έχει γίνει πιο εκκοσμικευμένο κι απομακρύνθηκε από το ασκητικό.

- Πως βλέπετε το αύριο του Αγίου Όρους;
- Αν μπορέσει να ξεπεράσει τις δυσκολίες της καθημερινότητας, ο ρόλος του θα είναι ο,τι ήταν στα χρόνια του Βυζαντίου η μονή των Ακοιμήτων και του Στουδίου στην Κωνσταντινούπολη.
- Η Ελλάδα κατανοεί τον βαθύτερο ρόλο του Όρους;
- Έχω την εντύπωση ότι οι Έλληνες έχουν κατανοήσει το ρόλο του αλλά όχι σε όλη την έκταση. Οι Έλληνες έχουν υποψιασθεί τον ρόλο του Αγίου Όρους, μόνο που αυτόν τον έχουν προσλάβει με αρκετά λαϊκιστικά στοιχεία.
- Η κελλιώτικη ζωή ποιό ιδιαίτερο στοιχείο έχει που την χαρακτηρίζει;
- Τον έντονο κοινοβιακό χαρακτήρα.
- Όταν όμως σ’ ένα κελλί είναι μόνος ένας μοναχός;
- Τότε φιλοκαλεί κατά μόνας.
- Η αγάπη σας στα βιβλία σας ενθουσιάζει πάντα το ίδιο;
- Το ίδιο και περισσότερο κάθε φορά, αλλά τα βιβλία εκτός από το ορθόδοξο φρόνημά τους μ’ ενδιαφέρει να έχουν και καλή εμφάνιση, γιατί το θεωρώ επίπεδο καλής παιδείας.
- Οι μέριμνες των εκδόσεών σας δεν σας κουράζουν;
- Δεν με κουράζουν, αφ’ ενός διότι είναι κάτι που μου αρέσει και δεύτερο δεν ασχολούμαι και πολύ μαζί τους.
- Πως βλέπετε την σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και συγγραφή βιβλίων στο Άγιον Όρος;
- Η σιωπή για να είναι δημιουργική πρέπει να την έχει κανείς διδαχθεί, όχι μόνο από δάσκαλο αλλά και από δάσκαλο σώφρονα, διαφορετικά δημιουργεί μία ακατάσχετη εσωτερική φλυαρία, όπου σαν απόληξη έχει τη συγγραφική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση την εκδοτική παραγωγή, τόσο που πολλές φορές βλέπουμε από Αγιορείτες να συγγράφουν και να τυπώνουν βιβλία όχι υψηλής ποιότητας.
- Βλέπετε σώφρονες διδασκάλους στο Όρος σήμερα;
- Βέβαια. Και μάλιστα όχι μόνο ορισμένους επώνυμους αλλά και από ένα άλλο πλήθος αξιόλογων Γεροντάδων, εκτός και εντός των Μονών.
- Από την πολυετή παραμονή σας στο Όρος τι κυρίως σας έχει μείνει;
- Των υποτακτικών η καλή υπακοή, αυτή που οδηγεί κατευθείαν στον Παράδεισο.
- Η επαφή σας, μ’ ένα πλήθος επισκεπτών – προσκυνητών τι σας μεταφέρει;
- Μου μεταδίδει την έλλειψη της αυτογνωσίας μου.
- Τι θα μπορούσατε να επιθυμείτε;
- Τον Παράδεισο.
- Αν δεν δημοσιεύονταν αυτά που μας λέτε πάλι έτσι θα τα λέγατε;
- Μα τα έλεγα πάντα, πριν σας τα πω.
- Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως υπάρχει ένας επίλογος. Τι θα θέτατε σεις ως το τέλος της παρούσης συνομιλίας μας (για την οποία σας ευχαριστούμε);
- Παρακαλώ τους αναγνώστες να με συγχωρέσουν και να εύχονται για την σωτηρία της ψυχής μου.
  
Καρυές 2/8/1991

[Περιοδικό «Πρωτάτον» Αγίου Όρους, 31/1991, σελ. 136-138]

[Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου (1952-2014): «Ιερές Μορφές του Αγίου Όρους», μέρος γ’, σελ.355-358, «Τέρτιος», Κατερίνη, Σεπτέμβριος 2006] 


Δείτε Επίσης...

by click4money