Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...
Βοηθήστε κι εσείς τους ασθενείς γύρω σας στέλνοντας στο e-mail: - s.orthodoxias1@gmail.com - ή συμπληρώνοντας στην φόρμα επικοινωνίας, τα ονόματα ασθενών και σημειώστε και την ασθένειά τους, προκειμένου να τους μνημονεύουμε στις Ιερές Ακολουθίες και Παρακλήσεις της Παναγίας μας... γίνε κι εσύ ένας κρίκος της ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ!!!

Προτεινόμενη ανάρτηση

"Φεύγω από εδώ " - Προφητεία της Παναγίας Βασίλισσας

Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε:  « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν» ('Αποκ. ΙΒ' 9). Στην πάλη του με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθείας. «Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του. Από τότε, ό «όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια θα γίνεται στον κόσμο, θα

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΛΟΥΚΑ - Ἡ σύνεση τοῦ Χριστοῦ –

Ἰωὴλ Φραγκάκος (Μητροπολίτης Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας)


 «Επεν ον ατ ησος· πορεύου κα σ ποίει μοίως»

 Κατὰ τ διάρκεια τς δημόσιας τριετος δράσεως το Κυρίου, «λογοποιεί τινες θυροστομεν εωθότες» (γιος Κύριλλος λεξανδρείας), δηλ. νθρωποι κουτσομπόληδες πο εχαν συνηθίσει ν λέγουν θυροστομίες, διέδιδαν ες βάρος Του τ κόλουθα: λεγαν πς Χριστς περιφρονε τ Μωσαϊκ Νομό, «καιν δ ατς εσφέρει διδάγματα», δηλ. καινούργια διδάγματα εσάγει στ βίο τν νθρώπων. Γι’ ατ ρχεται σημερινς νομικός το Εαγγελίου κα προσπαθε ν παρασύρει τν ησο σ κάποια συζήτηση, π τν ποία θ πιτύγχανε δύο πράγματα, θ κανε τ Χριστ ν μολογήσει πς Νόμος το Μωυσ εναι παρωχημένος, ν ποτιθέμενος δικός Του εναι σωστός. γνοοσε πς νομοθέτης κα τς Παλαις κα τς Καινς εναι διος Χριστός. ς παρακολουθήσουμε, λοιπόν, τ συνετ συμπεριφορ το Κυρίου πέναντι στ νομικό.

ντιμετώπιση το νομικο

Εἶναι φανερ π τ διήγηση το Εαγγελίου πς νομικς πλησίασε τ Χριστ μ διάθεση χι ν μάθει, λλ ν πειράξει. Τν ποκαλε διδάσκαλο: «Διδάσκαλε, τί ποιήσας ζων αώνιον κληρονομήσω;» (Λουκ. 10,25). πρόθεση το νομικο δν ταν ν μάθει κάτι περισσότερο π κενα πο ξερε, λλ «συναρπάσαι προσδοκν», θελε ν παγιδεύσει τ Χριστό, κατ τος Πατέρες. πειδ Χριστς συνεχς μιλοσε στ κηρύγματά Του γι τ Βασιλεία τν Ορανν, «περίαυτος» (γωιστς) νομικς χρησιμοποιε τ λόγια το Κυρίου γι ν Τν δελεάσει. δ εναι κα σύνεση το Χριστο. Δν τν ποκαλύπτει. Δν ξεσκεπάζει τν ποκρισία του οτε τν περιφρονε. νομικς καυχιόταν γι τ γνώση του πάνω στ Μωσαϊκ Νόμο. Χριστς τν παραπέμπει κε. « δ επε πρς ατν· ν τ νόμ τί γέγραπται; πς ναγινώσκεις;» (π. π. στίχ. 26). Μάλιστα ταν ποκρίθηκε σωστά, τν παίνεσε νομοδότης Κύριος. «ρθς πεκρίθης» (π. π. στίχ. 28). Δν τν ξερέθισε· ντίθετα χωρς φθόνο κα κακότητα τν παίνεσε δημόσια. νομικς στ συνέχεια, γι ν μ φανε πς εναι κάποιος τυχαος, ρώτησε ποις μπορε ν θεωρηθε γι τος νθρώπους «πλησίον» (π. π. στίχ. 29). νομικς ταν δοχεο γνώσεων, λλ δν ταν σκεος ρετν. 

οίδιμος Μητροπολίτης Κοζάνης Διονύσιος λέγει πς ρετ δ συναντται πάντοτε που πάρχει γνώσει κα που λάμπει τ ξίωμα. « ρετ εναι ες τν πρξιν, ες τν φαρμογν κείνων πο λέγομεν τι πιστεύομεν, ες τν πραγμάτωσιν τν δεν πο κπροσωπομεν, ες τν κτέλεσιν τν θείων ντολν κα χι πλς ες τν γνώση των». νομικς θελε ν δείξει στ Χριστ πς δν εναι τόσο πλ τ πράγματα, πως τ λέγει, λλ’ χουν βάθος. θελε ν παρουσιάσει τς δέες του, ν δείξει πς περέχει λων. «ιετο γρ πάντων περέχειν», κατ τν πατερικ γραμματεία. νομικς ρωτάει γι τν πλησίον κα Κύριος το δείχνει τί κάνει πλησίον.

νας θελε γνώσεις κι λλος το πέδειξε τν πράξη. Μ τ φιλάνθρωπη διάθεση ποδεικνύουμε ἐὰν νιώθουμε τ διπλανό μας ς πλησίον.

«Εἶδα τν δελφό μου, εδα Κύριον τν Θε μου»

Οἱ διάφοροι φιλόσοφοι το κόσμου τούτου λένε πς « λλος εναι κόλαση μου». ντίθετα ο γιοι λεγαν: «εδα τν δελφό μου, εδα Κύριον τν Θεό μου». Θες γι μς τος νθρώπους εναι μεγάλος Πλησίον, λλ γι τν καθένα μας συνάνθρωπος ς γίνει πλησίον. Μέσα στν κκλησία καθένας νώνεται μ τ Θε κα μ τ συνάνθρωπό του. Δν μς φελον τ πλθος τν θεολογικν γνώσεων, ταν εμαστε στεγνο π ασθήματα φιλανθρωπίας κα γάπης γι τ διπλανό μας.

Μάλιστα οἱ πολλς γνώσεις χωρς τν πρακτικ φαρμογ τους γίνονται κα φορμ κατακρίσεώς μας: «κενος δ δολος, γνος τ θέλημα το κυρίου αυτο κα μ τοιμάσας μηδ ποιήσας πρς τ θέλημα ατο, δαρήσεται πολλάς›› (Λουκ. 12,47). προμνημονευθες Μητροπολίτης λέγει πς τ νέο πο κόμισε Χριστς γι τ Θε εναι πς Θες εναι πατέρας. Κα τ νέο πο κόμισε γι τν νθρωπο εναι πς νθρωπος εναι πλησίον. Κανένα πολιτικ κοινωνικ σύστημα δν φτασε σ’ ατν τν πληρότητα το Εαγγελίου. Ν βλέπουμε τν κάθε νθρωπο ς εκόνα το Θεο. ντίθετα τ πολιτικ συστήματα μιλον γι παρατάξεις, γι μάδες, γι παδος κα κολούθους. κκλησία μας, πο εναι « Χριστς παρατεινόμενος ες τος αἰῶνες», μιλε γι πλησίον, γι δελφούς, γι εκόνες το Χριστο, γι γάπη χωρς διάκριση, γι τ λεος το Θεο.

δελφοί μου,

μέγας ντώνιος λεγε: «Οδέποτε προτίμησα τ προσωπικό μου συμφέρον π τν φέλεια το δελφο μου». πίσης ββς γάθων συμπληρώνει: «γάπη εναι ν βρ ναν λεπρ κα ν το δώσω εχαρίστως τ σμα μου καί, ν εναι δυνατό, ν πάρω τ δικ του». ς τ χουμε λα ατ πόψη μας, γι ν κάνουμε κι μες ,τι μπορομε γι τν πλησίον μας, πο εναι δελφός μας.

Δείτε Επίσης...

by click4money