Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...

ΤΑ ΣΑΛΠΙΣΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ...
Βοηθήστε κι εσείς τους ασθενείς γύρω σας στέλνοντας στο e-mail: - s.orthodoxias1@gmail.com - ή συμπληρώνοντας στην φόρμα επικοινωνίας, τα ονόματα ασθενών και σημειώστε και την ασθένειά τους, προκειμένου να τους μνημονεύουμε στις Ιερές Ακολουθίες και Παρακλήσεις της Παναγίας μας... γίνε κι εσύ ένας κρίκος της ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ!!!

Προτεινόμενη ανάρτηση

"Φεύγω από εδώ " - Προφητεία της Παναγίας Βασίλισσας

Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε:  « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν» ('Αποκ. ΙΒ' 9). Στην πάλη του με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθείας. «Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του. Από τότε, ό «όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια θα γίνεται στον κόσμο, θα

Ο πανηγυρικός Εσπερινός και η περιφορά του Επιταφίου της Παναγίας Γρηγορούσας 2022

 


Με την Χάρη της Παναγίας Γρηγορούσας τελέσθηκε στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Τρικάλων ο Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη Ιερά Μνήμη της Κοιμήσεως και της Μεταστάσεις της Παναγίας μας όπου μέσα σε κλίμα κατάνυξης και πνευματικής ανατάσεως, λιτανεύθηκε για πρώτη φορά η Ιερά και θαυματουργή Εικόνα της Παναγίας Γρηγορούσας.


"Σήμερα είχαμε την ευκαιρία συμφιλιώσεώς μας με τον Θεό διά της Αγίας Μητρός Αυτού, Θεοτόκου Μαρίας, η οποία εκτός από την αγάπη και αγαθότητά της που δείχνει καθημερινά προς όλους εμάς, έχει άπειρες δυνατότητες τις οποίες χρησιμοποιεί για να μας ευεργετεί καθημερινώς.  

Γιατί όμως έχει «τό δύνασθαι»; Μας το εξηγεί ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο έργο του «Ἐορτοδρόμιο».  Ο ειρμός της ενάτης ωδής του Κανόνα της εορτής της Πεντηκοστής αναφέρει τα εξής: «Μὴ τῆς φθορᾶς διαπείρᾳ κυοφορήσασᾳ, καὶ παντεχνήμονι Λόγῳ σάρκα δανείσασα» (δηλαδή Παρθένε Θεοτόκε, που κυοφόρησες χωρίς να δοκιμάσει φθορά η παρθενία σου και δάνεισες σάρκα στον Λόγο του Θεού, τον δημιουργό των απάντων).  Ερμηνεύοντας το τροπάριο ο άγιος αναφέρεται στο δάνειο της Θεοτόκου στον Υιό της που τον έκαμε χρεώστη στους ατελείωτους αιώνες.

         

Λέγει ο άγιος: «Τί δὲ ἐκ τούτου συμπαιραίνομεν; Ὅτι ἐπειδὴ ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι χρεώστης εἰς τὴν Μητέρα του, πρῶτον μὲν χρεωστικῶς ἒπρεπε νὰ δοξάσῃ αὐτὴν μὲ ὃλας τὰς θεοπρεπεῖς δόξας καὶ τιμάς, μὲ ὃσας δὲν ἐδόξασε ποτὲ ἂλλον κτίσμα.  Δεύτερον δὲ χρεωστικῶς πρέπει νὰ εἰσακούῃ τὰς ἱκεσίας καὶ αἰτήσεις ὃπου τῷ (τις οποίες) προσφέρει ἡ Μήτηρ του…» .  Γι’ αυτό και η Υπεραγία Θεοτόκος, ως αγία αγίων που είναι, θαυματουργεί περισσότερο από κάθε άγιο.  Και όχι μόνο αυτό.  Όλα τα πνευματικά χαρίσματα μεταδίδονται δια μέσου αυτής και στους αγγέλους και στους ανθρώπους, έχοντας «τὰ δευτερεῖα τῆς Τριάδος», γιατί είναι «ἀνωτέρα τῶν Χερουβὶμ καὶ ἐνδοξοτέρα ἀσυγκρίτως τῶν Σεραφείμ».  Και επειδή έχει τα «δευτερεῖα τῆς Τριάδος», ότι θέλει το μπορεί, όπως λέει στο «Θεοτοκάριο» ένας ύμνος για την Παναγία μας, «ἒχεις τὸ δύνασθαι τοῦ θέλειν ἰσοτάλαντον», δηλαδή μπορείς όσα θέλεις.  Είναι λοιπόν στην δική μας διάθεση, στην δική μας ελεύθερη απόφαση, να «πλησθούμε» ή να αποστραφούμε τα πνευματικά χαρίσματα της Παναγίας Μήτέρας μας.  Πολλοί είναι αυτοί που θα παρακαλέσουν την Παναγία να απαλύνει τον πόνο τους, να τους θεραπεύσει, να κάνει το θαύμα της.  Τι είναι όμως το θαύμα;  Η Αγία Γραφή χρησιμοποιεί ένα καλύτερο όρο για να εκφράσει το θαύμα, τον όρο «σημείον».  Το σημείο φανερώνει, δείχνει κάποιον.  Φανερώνει τον Θεό. Το θαύμα είναι καλό, όχι γιατί θεραπεύεται κάποιος, αλλά γιατί απλώς φανερώνει τον Θεό στους ανθρώπους, που είναι και το σπουδαιότερο.  Δυστυχώς όμως εμείς συνήθως κοιτάζουμε το πρώτο, την θεραπεία, που είναι μικρό, και όχι την φανέρωση της δόξας του Θεού, που είναι το μεγαλύτερο.   
          Αυτήν λοιπόν την προσωπική εμπειρία της παρουσίας του Θεού στην ζωή μας βιώσ

αμε σήμερα στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Τρικάλων τελώντας τον Πανηγυρικό Εσπερινό και Λιτανεύοντας για πρώτη φορά σε αυτήν την Ενορία το Αγιασμένο Εικόνισμα της Παναγίας Γρηγορούσας την οποία παρακαλούμε να έχετε την Χάρη και την Ευλογία στην ζωή σας, και να τηρείτε ότι ο Κύριος και Θεός είπει, στην ζωή μας.

















Σχόλια

Δείτε Επίσης...

by click4money